Lisa, jag behöver dig här…

…för jag är så jävla trött på egoism, på inskränkthet och på känslokall argumentation utan insikt i hur människor är och hur historien har fungerat!!!

Jag hoppas du har kämpat på din kant, för jag tror inte du har ändrat dig så mycket när det gäller det här. Jag tror att du fortfarande blir lika förbannad när du hör folk argumentera utan empati. Jag tror att du fortfarande sätter knät i pungen och armbågen i magen på nazister.

Men jag skulle behöva dig för att ge mig kraft att kämpa mer…

Nu ska jag ut och rösta rött och käka en pizza med öl på syrianska haket…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

