En dröm om dig

Drömde om dig i natt… Vi möttes på en pub, en bar, och först var det som alla andra drömmar, att du ignorerade mig och demonstrativt gick framför mig med armen om först den ene, sedan den andre. Till slut tog jag jackan för att gå, men då kom du fram och sade: ”Kom, låt oss prata”.

Och pratade gjorde vi! Länge vandrade vi genom Stockholms gator, balanserade på stenmurar och busringde på porttelefonerna på Strandvägen och Östermalm. Gömde oss för polisbilar. Så länge gick vi att natten hann bli dag utan att jag förstod hur.

Drömmen slutade med att du köade i en cykelaffär för att få en punktering lagad (!) medan jag blev tagen av polisen, men det spelar egentligen mindre roll. Jag vaknade innan klockan ringde, och den här gången var minnet av dig i en dröm inte ett minne med ångest utan något som gav hopp.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

