Och vem kommer vara NÄRMAST rätt?

Det är väl så frågan måste formuleras. Jag har inga illusioner om att någon kommer visa sig ha en djupare förståelse. Läser man tabellen i Aftonbladet är det lite hipp och häpp, och mest häpp är nog piraterna. Det är ingen skolpolitik alls, utan lite allmänt ”det här vore coolt” för ”så här ville jag ha det”. De rödgröna har ingen koll på skillnaden mellan betyg och omdömen, och alliansen har ingen koll på att ordningsomdömen är lika intelligent som att säga ”nu var du dum” till den som just slagit hustrun gul och blå.

Så här handlar det om att nära skjuter haren. Ett G- får dom nog vara nöjda med. Eller så blir det som den gamla sketchen: vi hade skönhetstävling i byn – ingen vann.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat, Skolan lite mer inifrån. Bokmärk permalänken.

Kommentera

