Mina dagar…

…är alldeles för långa… Jag börjar undra om jag inte tagit på mig för mycket, eller om jag lägger ner för mycket energi på något som ändå inte kommer utvecklas.

Skolan är sån här. Allt som inte är undervisning förväntas bli gjort ändå, obetalt och under normal arbetstid. Och för varje år som går ökar det som förväntas, tills de slutligen faller inom den normala arbetsuppgiften.

Nu är klockan 20 över fem. Jag har fortfarande inte färdiga uppgifter till morgondagens lektion… Om 40 minuter ska jag vara i Örebro på en ”pedagogisk pub”, och Batmobilen står ju i garaget… Ännu en av dessa omöjligheter som förväntas vara möjlig.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Skolan lite mer inifrån. Bokmärk permalänken.

Kommentera

