Alla får vara sig själv – bara dom är som jag

Det är rätt intressant det här med Björklunds publikfrieri om burka i skolan… Det är ett galet uttalande, det bygger på ett felslut i argumentationen, det är att göra ett problem av något som knappt existerar och det är så icke-liberalt att man baxnar, men… Det verkar ju falla som säd i jorden, för tydligen finns dom som ställer sig på led och bockar och bugar över att det äntligen blir lite ordning och reda i skolan.

Och då funderar jag på hur etnocentrisk en politik egentligen får vara..?

Och så funderar jag på hur många andra plagg vi ska passa på att förbjuda bara för att det inte passar in i normalitetens mall…

Och så funderar jag på att dom som applåderar högst över Björklunds ickefrågelösning är dom som gnäller när man säger att dom ska betala lite mer i skatt… MEN SKA JAG???? Får jag inte vara hur rik jag vill och köpa vilka bilar jag vill och ha hur stort hus jag vill och hur många båtar jag vill och får inte jag köpa medlemskap i vilken golfklubb jag vill och får inte JAG BESTÄMMA VILKEN SKOLA MINA BARN SKA GÅ I???? JANTELAG!!!!! Du är bara avundsjuk!!!!

Får inte jag vara den jag är???!!!

Men du – du ska vara som jag och gå klädd som jag, för jag förstår inte ditt sätt att vara då vill inte jag ha det i mitt liv!

Men du – du får inte ha ens en liten bil, eller en liten lägenhet, eller en liten båt, för du är för sjuk för att jobba så du bidrar inte med något!

Henry Ford sade en gång (sägs det): du kan få din T-Ford i vilken färg du vill, bara du vill ha den i svart.

Folkpartiet följer gärna i hans spår: du får gå klädd hur du vill, bara du är klädd som jag,

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

