Mjäkigt, då blir det lätt

Särskilt jobbigt var det inte, tycker han tydligen, minister Björklund. Nej, jag förstår honom. Det var en märkligt mesig utfrågning. Kändes nästan som om man lade upp bollen för smash. Varför inte ställa på lite mer om hans förkärlek för den asiatiska skolan, där tyckte jag nog han darrade lite på rösten. Det är lätt att säga att man har den som förebild när man slipper följdfrågor, men här tycker jag nog det hade varit på sin plats att grilla honom lite på vad det är han egentligen vill ha. Om han ens VET hur den asiatiska skolan fungerar.

Att han sen bara får ett rätt av tre för så enkla ord visar väl på att man inte behöver ha ordförråd för att bli skolminister. Att sen försöka skoja bort resultatet med att betygsättningen i skolan är glädjebetyg är mer än lovligt hånfullt, men det får man väl köpa. Han har ju inte riktigt gjort sig känd för att förstå hur den fungerar.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

