Vaknade till trubbel och tänkte på dig

Jag  vaknade till Monica Zetterlund idag, till Olle Adolphson, till Trubbel. Jag minns inte när jag hörde den första gången, men jag vet att den sista strofen redan då fick plats i min lilla bok för dikter och tankar. Den höll då, den håller idag.

Nej, åt det gamla skall vi binda vackra kransar
och ta vårt liv och mina katter som de är.
Och trots all kärleksbrist och trasighet och fransar
Dig skall jag älska livet ut, dig har jag kär!

Soundtrack of my life.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

