Sanningar?

När Micklos ringer är det svårt att säga nej. Egentligen kan man ju bara säga just det: ”nej” och dom flesta fattar att ”okej, vi hörs en annan dag”. För Micklos betyder det bara att övertalningen går in i nästa fas.

Nå, det var okej. Jag lyckades hålla oss borta från örebrofesten, men det var nog mest för att det kostade 120 spänn att gå in och att musiken dom spelade var Björn Skifs anno 1975. Det var för mycket till och med för honom.

Stalltyktan i stället, en riktig pub, stout i stället för kvällens blask, slippa behöva imponera på folk man aldrig sett. Och många sanningar har jag fått höra. Ingen har direkt varit björnbärsmarmelad i sommarnatten… Inte oväntat, men dom är inte mina utan andras. Det är intressant när andras sanningar om dig blir viktigare än dina egna…

Kamikaze-Aslan löper. Hon rullar på golvet som en daggmask på en krok. Det kommer bli en jobbig vecka.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sanningar?

  1. Lottaonline skriver:

    I vissa fall kan jag tycka att andras sk. sanningar om någon har stor betydelse. Det är i de fall då den sanningen visar sig vara osanning och därmed förtal. En sk sanning, som dessutom sprids runt.

    Ett vanligt förekommande fenomen i mindre städer 😉

    Ha en kul kväll! 🙂

Kommentera

