Som Josef K bland mobilbolagen

För två månader sen köpte jag en ny telefon. Var tvungen, för Aslan hade adopterat laddsladden till den förra som sin tuggleksak. Ville bara ha telefonen, inget abonnemang, för jag trivdes bra med mitt lilla kontantkort eftersom jag nästan aldrig ringer nånstans.

– Men ta ett abonnemang på Telenor, sade slipsen på SIBA. Det kostar inget extra alls. Du behöver inte betala om du inte ringer. Vet inte hur det gick till, men nånstans där i virret måste jag ha sagt ja – dock med kravet att det gamla numret skulle funka ändå.

– Ja, ja, sade han, slipsen, max 25 och med drömmar om ett sommarhus i Spanien. Det är inga problem alls! Det går jättefort, skriv bara under här så…

Fan, att det gjorde! IDAG funkade numret! Två månader senare, efter att jag har kastats fram och tillbaka mellan telefonbolagen som en annan Josef K!

Så nu har jag äntligen fått tillbaka ett telefonnummer som folk känner till. Inte vet jag om det betyder att den kommer ringa oftare, men jag vet iaf vad jag ska säga om nån frågar efter numret.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

