IG i historia, Antikrundan!

Jag älskar antikrundan! Att se alla dom gamla prylarna och den illa dolda glädjen eller besvikelsen efter värderingen. Men lika viktigt som själva prylen är experterna, som verkligen har förmågan att ge liv åt en 200 år gammal metallklump eller 10 bräder ihopspikade till ett skåp. Shit, dom där, dom kan sin grej…

Så stor förvåning när man märker att en expert i den brittiska versionen är fullständigt lost i sina historiekunskaper! Han satt och tittade på några vykort som skickats av en engelsk guvernant till den preussiska prinsessan Viktoria. Korten var daterade 1902. Sen skulle han förklara vad Preussen var, och berättar om att Tyskland var uppdelat i flera stater och att Preussen var den största.

Jo… Det är väl sant, men 1902 hade Tyskland varit enat i 31 år! What the…. Skulle Knutte och grabbarna göra samma miss?!

Antikrundan kommer förresten till Örebro 27 augusti. Undrar om man har nåt gammalt krafs man kan dra dit..? Skulle inte sitta helt fel och upptäcka en skatt i strumplådan nu. Jag LOVAR att se häpen ut!

http://svt.se/antikrundan

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

