Konsten att förstöra ett duntäcke

Alla riktiga bloggar ska tydligen innehålla lite hushållstips. Läste att Kissie ”kommit på” att man kan pimpa upp sina gamla jeans med att sy fast tygremsor lite här och där. ”Wey”, tänker vi som tvingades göra vad vi kunde för att få Gul och blå eller Puss och kram att verka coola så man slapp tugga snö på rasten. ”Snacka med mormor om flera modegrepp.”

Iaf, av helgens erfarenheter följer följande råd om duntäcken:

  • tvätta det inte i 80 graders värme,
  • häng inte ut det på tork mitt i ett åskregn, och
  • absolut inte på det balkongräcke där lokala måsflocken verkar övernatta!

Alexandra säger att nu räcker det med ett foto över frukostbordet för att jag ska vara en äkta bloggare, men det finns gränser! Alla har väl sett hur en kopp kaffe ser ut!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

